Csokimentes adventi naptárak

Az adventi időszak első napja a karácsonyt megelőző negyedik vasárnap. A keresztény kultúrában ezzel a nappal kezdődik a karácsonyi ünnepkör, mely egészen vízkeresztig tart. Tágabb értelemben a december 25-ét megelőző 4 hét a reményteli várakozás időszaka felnőtteknek és gyerekeknek egyaránt. Ennek nyomán alakult ki az adventi naptár hagyománya, körülbelül az 1900-as évek elején. Azóta minden szülő, hogy oldja gyermeke izgatottságát a várva-várt karácsonyi ajándékok miatt, egy adventi naptárral kedveskedik kisfia vagy kislánya számára.
Mint tudjuk ezekben a kartonból készült naptárakban minden napra el van rejtve egy apró csokoládé. Megenni őket előre nem szabad, pedig igen nehéz ellenállni. Ráadásul a nagy mennyiségű csoki nem is tesz jót a fejlődő szervezetnek, a fogaknak pláne. Ezért jó néhány szülő a tudatosság jegyében már nem is próbálkozik ezekkel a termékekkel, inkább maga készít a gyerek(ek) számára egyedi adventi naptárat, amibe a csokoládé helyett valamilyen egyéb finomságot vagy apró meglepetést rejt. (Ez azokban a családokban is jó megoldás lehet, ahol a gyermek allergiás a tejtermékekre, esetleg cukorbeteg!)

Nézzük, hogy hogyan és miből készíthető egyszerűen adventi kalendárium:

Csokimentes adventi naptár

Adventi naptár

Csokimentes adventi naptár

Adventi naptár

Adventi naptár

Csokimentes adventi naptár

Mivel válthatjuk ki a csokit? Néhány ötlet:

– olajos magvak (mandula, mogyoró, pisztácia, stb.)
– aszalt gyümölcsök (barack, alma, banán, stb.)
– nyomdakészlet (minden napra egy nyomda)
– matricák (amiket, például a mikulástól kapott albumba gyűjthet)
– ünnepi témájú kiszínezhető képek
– idézetek, bölcsességek (nagyobb gyerekeknek)
– családi kuponok (sütizéshez, szánkózáshoz, mozihoz, stb.)

Jókedvűen, megfázás nélkül télen is

A zimankóban sem kell betegnek és levertnek lennie. Mi adunk néhány villámgyors trükköt, melyeket alkalmazva nagy eséllyel problémamentesen, kiegyensúlyozottan vészelheti majd át a telet.

Bizonyított tény, hogy ha télvíz idején gyakran (legalább napi ötször) mos kezet, kevesebb eséllyel betegszik meg. Főleg mikor reggel beér a munkahelyére, vagy miután este hazaért mosson kezet , hiszen annyi mindent fogdosott össze útközben (villamos, metró kapaszkodó, bevásárló kosár, stb.).

A hidegben gyakrabban alakulhat ki herpesz, amit egyszerűen kezelhet mézzel. A napi többszöri mézes kezelés ugyanis kivonja a hólyagból a nedvességet, ráadásul fertőtlenít is.

Náthás időszakban csak óvatosan, gyengéden fújja az orrát, ezzel megelőzheti, hogy a váladék az arc melléküregeibe kerüljön.

Ha teheti, megfázás során üljön be kicsit egy szaunába. A forróság jótékonyan fog hatni szervezetére, beindítja a salaktalanítást. Kitágítja a szív artériáit, ezáltal a legfontosabb szerve oxigén- és tápanyagellátása jobb lesz. Nem mellesleg, a lélekre és az általános kedélyre is pozitív hatása.

Magas láz esetén fokozza a lázcsillapító hatását! Tekerjen vizes, kicsavart törülközőt a vádlijára és csuklójára, a borogatásra pedig egy száraz törülközőt. Amint felmelegedett valamelyik, hűtse le újra!

A rövid nappalok nagyon lehangolóak, de rögtön jobb kedve lesz majd, ha megiszik egy bögre forrócsokit. Csak vigyázzon, hogy ne vigye túlzásba, mert a végén még a plusz kilók miatt lesz kedvetlen.
Forrócsoki

Kényelmes házikó kinti cicáknak

Bármilyen évszak is legyen, egy cicának mindig szüksége van egy menedékre, ahová elbújhat ha rossz az idő, ahol este vagy napközben nyugodtan pihenhet, és ami mindig melegen tartja.

Cicaház

A cicagazdik pontosan tudják, hogy a macskák szeretnek apró bogarakra és madarakra vadászni, felfedezni a környéket, tehát szívesen kószálnak a kertben és a szomszédnál egyaránt. Ugyanakkor nagyon szívesen melegednek bent a házban, a gazdi ölében is. Ilyenkor van az, hogy legszívesebben fél óránként ki-be járkálnának. De kinek van ahhoz türelme, hogy ott álljon egész nap a bejárati ajtó mellett? Senkinek.
Az egész család nyugalma érdekében, a legjobb megoldás, ha vásárol egy cicaházat kedvence számára, és elhelyezi azt a kertben. Ennek köszönhetően nem kell aggódnia, ha több órára elmegy otthonról, a cicája pedig kint marad egyedül, hiszen mindig ott lesz neki ez a menedékhely. Amennyiben pedig több macskája is van, nem kell mindegyiknek külön házikó. Ha jól kijönnek egymással, nyugodtan vásároljon egy nagyobb házat, ahová mindannyian kényelmesen beférnek.
Ne higgyen annak a tévhitnek, miszerint csak a kutyusoknak van szükségük ólra, ugyanis a kinti cicáknak ez ugyanolyan fontos. Persze ők a kisebb termetük miatt könnyebben találnak maguknak rejtekhelyet, de ugye sem szeretné, ha valaki más kertjében jobban érezné magát a kedvence?

A legfontosabb, amire a cicaház vásárlásánál figyeljen:
– készüljön jó minőségű kemény fából,
– ne legyen túl nagy a cica számára,
– legyen fűthető (vagy legalábbis hőszigetelt),
– legyen kibélelve valamilyen puha anyaggal (ha nem talál ilyen házat, tegyen bele Ön egy pokrócot),
– legyen felnyitható a teteje, hogy könnyen lehessen takarítani,
– legyenek lábai, hogy az alja ne érintkezzen közvetlenül a talajjal (ha nem talál ilyet, akkor a “normál” cicaházat tegye valamilyen magaslatra, például egy sámlira),
– legyen vízálló,
– és végül, de nem utolsó sorban, jó ha van egy kis ajtaja, mely magától becsukódik, és a cica könnyen be tud rajta menni.

A másik megoldás, ha egy hangulatos és meleg, puha takarót vagy pulóvert helyez egy tiszta, biztonságos környezetbe, ahol idegen emberek és állatok nem zavarhatják meg kedvencét. A mozgatható anyagdarab előnye, hogy akár kint van a cica, akár bent, mindig lerakhatja neki, kijelölve ezzel az ő területét. Továbbá utazás, vagy költözés során is biztonságban érzi majd magát a cica.

10 tipp az élvezetesebb futáshoz és a gyorsabb regenerálódáshoz

Hányszor történt már meg veled, hogy futás után úgy érezted, a lábaid mázsás súlyúak lettek és betonná szilárdultak? Gondolom nem egyszer, pedig tudsz tenni ellene. Kényeztesd a lábaid futás előtt, közben, és után, hogy élvezetesebb legyen az edzés, növelni tudd a teljesítményed, felgyorsítsd a regenerálódást.

Futó

Futás előtti teendők:

1. Nagy étkezések után ne akarj rögtön futni menni, várj vele legalább három órát. Közvetlenül a futás előtt csak olyat egyél, amit gyorsan meg tud emészteni és energiává alakítani a szervezeted, például banánt, pár kanál mézet, vagy egy marék aszalt gyümölcsöt. Egy futó táplálkozásának fontos részét képezik az étrend-kiegészítők is, hiszen sokkal több fehérjére, ásványi anyagra, nyomelemre, és vitaminra van szüksége, mint egy átlag szervezetnek.

2. Igyál sok vizet (kb. 1,5-2 litert) mielőtt útnak indulsz, hogy megelőzd a kiszáradást. Ha hosszú távot fogsz lefutni, jobb ha viszel magaddal folyadékot, hogy megelőzd a dehidratáltságot. Megállni egy csapnál, egy kútnál, vagy egy boltnál nem szerencsés, mert a görcs könnyen összehúzhatja az izmaid, főleg meleg időben.

3. Melegítsd be az izmaid, hogy könnyen és lazán menjen a futás. Ilyenkor ne csak a lábaidra koncentrál, attól hogy futásról van szó, még minden izmod mozog, dolgozik. Kezdd a bemelegítést mindig fentről lefelé (fejkörzés, karnyújtás, csípőkörzés, lábnyújtás, bokamelegítés, és így tovább).

4. Kezdd a futást lassú tempóban, akár egy rövid sétával, majd fokozatosan gyorsíts mindaddig, míg kényelmesnek érzed, nem pedig megerőltetőnek.

5. Mindig ellenőrizd a futócipődet, mivel egy idő után elkopnak, nem tartják rendesen a lábakat. Ha ezt tapasztalod, cseréld le egy újra, hiszen csak így lehetsz biztos abban, hogy nem árt a bokádnak, a térdednek vagy a talpadnak.

Futás utáni teendők:

6. A futás végén várj 3-5 percet, hogy kifújd magad. Ne ülj be rögtön az autódba, hogy elmenj dolgozni, vagy vásárolni, és ne is dobd le magad a kanapéra pihenni! Kezdj el nyújtani, hogy a tejsav, ami felgyűlt az izomzatban kikerüljön a véráramba és fel tudjon szívódni (megelőzve ezzel az izomláz kialakulását).

7. Vegyél egy forró fürdőt vagy ha van lehetőséged, ülj be egy pezsgőfürdőbe. Áztasd a lábad, melegítsd az izmokat, hogy azok visszanyerjék eredeti formájukat. A zuhany nem működik olyan jól, mint a fürdő, de azért a lábadnak az is jót tesz.

8. Végezz el egy egyszerű gyakorlatot, ami után úgy fogod érezni, mintha kicserélték volna a lábaid. Fürdés előtt vagy után, feküdj hanyatt, a lábaid legyenek függőlegesen és támaszd őket a falnak, maradj így kb. 4 percig, majd állj fel.

9. Az edzés utáni első étkezésed legyen tele fehérjével, vitaminnal, ásványi anyaggal. Készíts például egy nagy adag salátát, friss zöldségekkel!

10. Függetlenül attól, hogy rendszeresen futsz, vagy csak alkalmanként, akkor is igyál minél több tiszta vizet. Körülbelül napi 10 pohárral (nem egyszerre, hanem elosztva).

A legidegesítőbb Facebook ismerősök

A Facebook, mint egy huszonegyedik századi betegség, próbál véget vetni minden emberi személyes interakciónak ember és ember között. Hogyan csinálja ezt? Először is lassan, de biztos, minden eddig normális embert átalakít valamiféle zombivá, akik aztán megmutatják az igazi énjüket. Ezeket jobb mielőbb száműzni saját életünkből, nehogy minket is elkapjon a kór.

Dislike

Ha neked is van olyan “barátod”, akit gondolkodás nélkül be tudnál sorolni a lentebb felsorolt típusok valamelyikébe, lehet ideje alaposabban megfontolnod, hogy továbbra is követed-e az állapotfrissítéseit, illetve a bejegyzéseit.

1. A fotográfus: ezeknek az embereknek talán azt mondta egyszer valaki, hogy hihetetlenül fantasztikus fotókat készít, és ami a legnagyobb baj, hogy ők ezt el is hitték magukról. Emiatt pedig minden egyes kis apróságot lefotóz és albumba rendez, amit aztán mindenki számára megoszt a közösségi oldalon. Az igazság az, hogy ha tényleg annyira tehetségesek lennének, akkor a lájk gyűjtögetés helyett, már rég milliomosok lennének.

2. Aki minden posztjába betaggel: nem számít, hogy tényleg együtt voltatok valahol, együtt csináltatok valamit, ő minden fotón és posztban megjelöl téged. Valószínűleg azért, hogy még több lájkot kapjon, vagy hogy ne érezd azt, hogy kimaradsz valamiből. Pedig néha jobb lenne, ugye?

3. A síró királynő: ezek a nők tipikusan azok, akik bármin tudnak sírni: egy szomorú filmen, egy dalon, egy letört körmön, vagy azon, hogy véget ért a kapcsolata 3 hónappal ezelőtt. Az ilyenek ellen nincs mit tenni, ők valószínűleg a való világban is ilyenek, csak azt nem érti senki, hogy ezeket az ügyeket miért kell mindenkivel megosztani? Talán, hogy minél többen sajnálják őket?

4. Aki mindent megoszt, amit csak megeszik: ezek az emberek azok közé tartoznak, akik túl sok információt osztanak meg az interneten (lásd a 9. pontban), azaz kimondottan egy dologra koncentrálva, az élelmiszerekre és kész ételekre, italokra. A profiljukat nézegetve legalább 5000 különböző étel fotót láthatsz, de vajon miért teszik ezt? Talán azért, hogy bebizonyítsák a világnak milyen jól tudnak főzni és tálalni? Ha igen, jobban járna inkább ha minden ismerősét meghívná egy ebédre vagy vacsorára.

5. A filozofikus: talán ez az egyik legbosszantóbb mind közül. Ezek az emberek minden nap megható, elgondolkodtató idézeteket pakolnak ki (Platóntól, Arisztotelésztől, vagy Thalésztől) az üzenőfalra, úgy, hogy közben soha nem olvastak tőlük egyetlen könyvet sem. A céljuk csupán hogy felkeltsék a figyelmedet, azt hidd róluk, hogy okosak, pedig nem.

6. A dühös típus: ez a fajta Facebook ismerős utálja az életet, pontosabban haragszik rá, valamilyen oknál fogva. Ezt általában úgy kommunikálják le, hogy kiraknak egy szomorú, vagy egy dühös smile-t, vagy kiírják, hogy: “Utálom az életem!”. Mire te rákérdezel, hogy mi a baj, ők csak küldenek egy újabb smile-t válaszként, vagy azt hogy: “Semmi!”.

7. Aki minden nap lecseréli a profilképét: ezeknek az embereknek valószínűleg semmi jobb dolguk nincs, mint naponta hússzor lefotózni magukat, és lecserélni a profilképüket, és minél több lájkot bezsebelni, hogy ezzel is fényesítsék egójukat.

8. Aki mindenhova meghív: nem számít, hogy te az Északi-sarkon, ő meg a Déli-sarkon él, annyira izgatott egy-egy party miatt, hogy minden ismerősét meghívja teljesen feleslegesen. Nem látja, hogy az esélye annak, hogy te megjelensz azon az eseményes, egyenlő a nullával.

9. Aki TÚL SOK információt oszt meg a világgal: tudod, hogy hány órakor kel fel, mit reggelizik, milyen ruhát vesz fel aznap, milyen színű a kedvenc cipője, mekkora a ruha mérete, hol vacsorázott 2 hete a barátaival, melyik a kedvenc filmje, milyen zenét hallgat…. ugye jobb, ha nem soroljuk tovább. Ezek az emberek nem hírességek, mégis a Facebooknak “hála” mindent tudsz róluk, mert azt hiszik, hogy ezekre az információkra mindenki kíváncsi. Tévednek.

10. A “szerény”: az emberek ezen csoportja a síró királynők, a trollok, illetve azok kombinációja, akik minden nap profilképet váltanak. Az esetek 99%-ában ők azzal töltenek el napi 5-6 órát, hogy tökéletes képet készítsenek magukról. Ezt a képet aztán azzal a szöveggel osztják meg, hogy: “Úristen, ma borzalmas napom volt, utálom magam!”. Mindezt azért hogy rengeteg bókot, dicséretet és lájkot kapjanak. Ó, szegénykék…!