Jóga – tökéletes mozgásforma irodistáknak

A jóga célja a testi és a szellemi erők felébresztése. A jóga mindennapos gyakorlása javítja az életminőséget, jó közérzetet teremt és mentális megtisztulást hoz. Általa uralhatóvá válhat a test, az elme és az érzelmek, de végső célja a magasabb szinteken a megvilágosodás elérése. A köztudatban úgy él, hogy ez egy lassú, nyugodt mozgásforma, pedig olykor izzasztóbb is lehet egy edzőtermi edzésnél. Közel 800 típusa létezik. A legtöbb a hajlékonyságot és az egyensúlyérzéket fejleszti. Remélhetőleg Ön is megtalálja az életviteléhez leginkább illőt, hogy elérje vele célját.

Jóga

  • A klasszikus, általános jógát Hatha jógának nevezzük. Ezt bárki, még kezdők is könnyen el tudják sajátítani, mivel egyszerű, lassú mozdulatokból áll. Segítségével megtanulható, milyen az ideális relaxálás és légzés, illetve könnyebben juthat túl a stresszes szituációkon.
  • A Hatha jógához hasonlóan lassú és nyugodt a Yin jóga is. A meditatív zenére szinte csak lazító gyakorlatokat végeznek ülve, illetve fekve. A hétköznapokba remekül be lehet építeni, gyorsan oldja a stresszt, valamint a nőknél harmonizálja a hormonális működést is.
  • Az Ashtanga, vagy más néven Patandzsáli jóga során a pozíciók között nem tartanak szünetet, és a gyakorlatok is mozgalmasabbak az előzőeknél. Rendszeres gyakorlásával alkalmanként akár 500 kalóriától is megszabadulhatunk, így ez kimondottan ajánlott fogyni vágyóknak.
  • A Bikram jóga különlegessége, hogy 38-40 Celsius fokos teremben tartják és 26 gyakorlat egymásra épülő sorozatából áll. A meleg hatására ritkábbak a sérülések, a test jobban izzad, tehát fokozza a méreganyagok kiválasztását.
  • A Jalagati jóga mind közül talán a legmegfelelőbb azoknak, akik irodában dolgoznak. A mozdulatokat ugyanis kimondottan a XXI. század emberére szabták. A jalagati szó jelentése: a víz ereje. Ezen jóga típusnak a célja, hogy elősegítse a testben lévő víz, azaz az energia áramlását. Segítségével tetőtől-talpig megmozgathatjuk ellustult izmainkat és javíthatjuk testtartásunkat, amely az ülőmunka során alakult ki.

Jóga

Ma már rengeteg fitnesz és wellness központ kínál különböző jóga órákat, kellemes környezetben. Azonban, ha igazán jó társaságra és környezetre vágyunk, érdemes egy kisebb csoporttal kint a szabadban végezni a gyakorlatokat.

Csak az egészséges bőr lehet szép

A tökéletes bőr, köröm és egészséges haj főként öröklött adottság, azonban életmódunkkal sokat segíthetünk, illetve ronthatunk is rajta. Mivel a bőr testünk első védelmi vonala, fokozott figyelmet kell szentelnünk neki. Éppen ezért jó tudni mit tehetünk külsőleg és belsőleg, hogy bőrünk egészséges és szép legyen. A házi praktikáktól egészen a wellness és spa szalonokban nyújtott szolgáltatásokig sorra vesszük a lehetséges módszereket és kezeléseket, melyek segítenek szépen és egészségesen tartani külsőnket.

Az egészséges bőr

Elsősorban szervezetünkben kell rendet teremtenünk, azaz lelkünket kell megtisztítanunk. Erre megfelelő módszer lehet például a jóga, melynek rengeteg fajtája közül biztosan megtaláljuk a hozzánk és életvitelünkhöz leginkább megfelelőt. Természetesen a jógán és egyéb testmozgáson kívül időt kell szentelnünk a pihenésre, lazításra is.

Ezen túlmenően minden elfogyasztott étel és ital is hatással lehet külső megjelenésünkre. Ha például elegendő mennyiségű folyadékot fogyasztunk, testünk hidratálttá válik, hajunk egészségesebb lesz, körmünk pedig erősebb. Emellett törekednünk kell a változatos étrendre, hogy minden vitaminból és nyomelemből jusson szervezetünknek. Érdemes kerülnünk az olajos magvakat, az alkoholt, a chipseket és a túl cukros üdítőket, hiszen az ezekben található méreganyagok eltömíthetik a pórusokat, ezáltal bőrhibák keletkezhetnek.

Bőrápolás

A külsőleg alkalmazható módszerek már kicsit összetettebbek, hiszen rengeteg tévhit kering az interneten, hogy mit szabad és mit nem. A legegyszerűbb ha ellátogatunk egy szépségszalonba, ahol a szakemberek segítenek minket a helyes irányba terelni. A megfelelő kozmetikai, kéz- és lábápoló kezelések, vagy egy masszázs segíthet üdévé, egészségessé és széppé varázsolni bőrünket.
Vagy próbálkozhatunk otthoni kezelésekkel is, de ilyen esetben mindenképp hagyatkozzunk inkább a természetes alapanyagú készítményekre. Például nyissuk ki a hűtőnket és keressünk benne olyanokat, mint uborka, avokádó, őszibarack, tojásfehérje, élesztő, stb. Ezeket az élelmiszereket a megfelelő módon felhasználva jótékonyan alkalmazhatjuk bőrünkön.

  • Kefirt és élesztőt összekeverve remek hidratáló pakolást kaphatunk, melyben csakúgy hemzsegnek a vitaminok.
  • Hidratálhatjuk bőrünket még avokádóval és kígyóuborkával is. Az avokádó héjának belső felével masszírozzuk körbe arcunkat, majd öblítsük le, vagy estére hagyjuk fenn pakolásként. Az uborkát lereszelve használjuk, adjunk hozzá petrezselymet és egy kis natúr joghurtot. A masszát 15-20 percig hagyjuk a bőrön, majd alaposan mossuk le.
  • Az őszibarack tonizáló hatása révén, segít a bőr hámlasztásába. Egyszerűen csak egy szelet barackkal masszírozzuk át bőrünket, majd langyos vízzel öblítsük le.

Csodatévő shea vaj

A shea vajat az Afrikában őshonos shea fa, vagy más néven karité fa gyümölcséből (shea dióból) nyerik. Rengeteg hasznos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, például E-vitamint, A-vitamint, továbbá különböző esszenciális zsírsavakat. Évezredek óta használják hidratáló, gyulladáscsökkentő és anti-aging tulajdonsága miatt. Ezek miatt sokan nevezik ‘Afrika aranyának” is.

Shea vaj
Képes nyugtatni, hidratálni és egyensúlyba hozni a bőr felszínét. Segít enyhíteni a kellemetlen, feszülő, száraz érzést a könyöknél és a saroknál. Továbbá gyakran alkalmazzák ekcémás bőrön, száraz fejbőrön, vagy kicserepesedett ajkakon is.
Fontos, hogy vásárlás előtt megbizonyosodjunk, hogy finomítatlan shea vajat tartunk a kezünkben, ugyanis csak ez hordozza magában az itt felsorolt jó tulajdonságokat. A nyers shea vaj megtartja a bőr nedvességtartalmát és rugalmasságát, míg a finomított elveszti szinte valamennyi gyógyító tulajdonságát az eljárás során.
Természetes gyulladáscsökkentő tulajdonságának köszönhetően gyógyítja a karcolásokat, vágásokat, égési sérüléseket, ezen kívül enyhíti a bőrkiütéseket, rovarcsípéseket és ízületi gyulladásokat is.
Afrikában használják még főzéshez is, illetve néhány országban vaj helyett ezt kenik a kenyérre.

Shea vaj kenyérre

Ahhoz, hogy megfelelően hidratálja bőrét, a sok bolti krém, radír és testpermet helyett több módon is alkalmazhatja a shea vajat.
Íme például egy természetes alapanyagokból álló testradír recept, melyet minden fürdésnél használhat, így rövid időn belül ápolt, puha és hibátlan bőre lehet:

2 evőkanál finomítatlan shea vaj
2 evőkanál mandula olaj
fél csésze barna cukor
1 evőkanál méz és méhviasz
pár csepp szantálfa olaj, ylang-ylang olaj és vanília illóolaj

Gőz fölött keverje össze a shea vajat, a mandula olajat és a méhviaszt, majd vegye le és mikor kicsit már kihűlt, adja hozzá a többi összetevőt is. Jól dolgozza össze, várja meg míg teljesen kihűl és tárolja zárható üvegben.